امروزه شرکت ها CRM را به عنوان یکی از عناصر اصلی استراتژی های تجاری پذیرفته اند لذا در ابتدای ارزیابی آمادگی و سپس ارزیابی عملکرد شرکت ها جهت پیاده سازی و اجرا سیستم CRM نیز اهمیت پیدا می کند. در این نوشته با کمک گرفتن از یک مدل تجاری سعی شده است میزان آمادگی شرکت آفرینش برای پذیرش یک سیستم جامع CRM مورد ارزیابی قرار بگیرد .
شاخصهای ارزیابی مدل :
همانطور که مشاهده می شود این مدل ارزیابی با شش شاخص اصلی طراحی شده است و برای هر شاخص تعدادی معیار ارزیابی درنظرگرفته شده است . این ارزیابی پاسخ های مفصلی به دو سوال اساسی است: آمادگی جاری شرکت برایCRM به چه میزان است؟ و چه تغییراتی باید برای بهبود و ارتقای CRM در شرکت انجام شود؟ در واقع در این مدل ابتدا وضعیت موجود سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس وضع مطلوب سازمان که با هدف رسیدن به نقطه ایده آل است ارزیابی شده و امتیاز بندی می گردد . پس از آن با استفاده از اعداد ارزیابی بدست آمده از وضع موجود و وضع مطلوب می توانیم برای پر کردن فاصله این دو نقطه برنامه گذار نوشته و آن را در قالب پیاده سازی برنامه های اجرایی پیش بینی و به مرحله اجرا درآوریم .
نتایج مربوط به ارزیابی آمادگی شرکت آفرینش با استفاده از مدل تشریح شده
سلام اگه ممکنه رمز استفاده از فایل رو برام بفرستید
سلام همون اسم سایت است فاواپایونیرز